tisdag 30 december 2014

2014

Här följer en summering av året som gått. Lika ocensurerat som vanligt.

I år har jag
inlett året i Österbotten,
skidat inomhus mer än utomhus,
sprungit mindre än tidigare år,
sprungit varken hel- eller halvmaraton,
utbildat mig till coach och dragit löptimmar med SATS,
fyllt 26 år,
inte varit sjuk en enda dag,
varit på gudstjänst hela tre gånger,
arbetat med mindre stresskänsla än tidigare år,
tagit lån och köpt en lägenhet,
flyttat både ut och in,
satt mer pengar på inredning än någonting annat,
blivit på smällen,
varit orolig, förväntansfull, tacksam och lycklig på samma gång,
firat midsommar på spa,
lidit av sommarhettan,
ätit snabbmatskedjehamburgare för första gången på så många år att jag inte kan räkna dem,
upptäckt tuppluren,
glatts över en efterlängtad killes födelse,
varit på två dop men inte ett enda bröllop,
hållit i flera bebisar än någonsin förr,
shoppat på HM och upptäckt mammakläder,
köpt barnvagn och andra tänkbara babyprylar,
försökt förstå mig på FPA:s byråkrati,
blivit skilsmässobarn på gamla dar och känt både svek, sorg, ilska och medlidande
samtidigt som jag har försökt glädjas över den största lyckan inuti mig,
tagit farväl av långvariga klienter och sagt hej så länge åt mina kolleger,
haft semester i väntan på stundande mammaledighet,
färgat håret för första gången,
stekt julskinka för första gången,
firat jul med den tjockaste släkten på länge trots att en person lyste med sin frånvaro,
varit utomlands en gång även om Stockholm knappt räknas som utomlands
och kommer att avsluta året på samma ställe som det började.

Gott ntt år!


1 kommentar:

  1. Välsignat nytt år Freja! Ja tycker massor har skett i ditt/ert liv i fjol och antagligen kommer det att bli ett år av många"för första gången" iår :)

    SvaraRadera